Header Ads

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:Η εταιρεία αναψυκτικών των αδελφών Μαρλαφέκα δεν φοβάται τις πολυεθνικές.

Την ώρα που οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις ασθμαίνουν προσπαθώντας να αντέξουν τα οικονομικά βάρη, τα χρέη και την πτώση της αγοράς, παλεύοντας να κρατηθούν ζωντανές, υπάρχει μια ελληνική οικογενειακή βιομηχανία με ιστορία 63 ετών έξω από την Πάτρα, που αναπτύσσεται και βελτιώνει συνεχώς τη θέση της στην αγορά.
Η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ των αδελφών Μαρλαφέκα σπάει καθημερινά τα δικά της ρεκόρ. Από το 2008 έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας κατά 17%, την ώρα που σε άλλες επιχειρήσεις γίνονταν και γίνονται απολύσεις. Το 2012 μεγάλωσε τον κύκλο εργασιών της κατά 13,4%, ενώ η αγορά αναψυκτικών σημείωσε μείωση 10%. Οι τραπεζικές υποχρεώσεις της είναι μηδενικές και τα τελευταία πέντε χρόνια έκανε επενδύσεις 13,09 εκατομμυρίων ευρώ, χρησιμοποιώντας δικά της κεφάλαια! Πρόσφατα δε, αύξησε το μερίδιο αγοράς της στα αναψυκτικά με γεύση φτάνοντας στο 19,1%, καταλαμβάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε μεγαθήρια και ξεπερνώντας ακόμη και την PepsiCo.
Αν αυτό δεν είναι ένα επιχειρηματικό κατόρθωμα, τότε ποιο είναι; Οι ιδιοκτήτες της όμως, τα τρία αδέλφια Μαρλαφέκα, που μεγάλωσαν μέσα στο εργοστάσιο πλάι στον ιδρυτή πατέρα τους, Παναγιώτη, προτιμούν να περηφανεύονται για το ίδιο το προϊόν τους. Ποιος δεν ξέρει τις πορτοκαλάδες, τις λεμονάδες, τις βυσσινάδες, ακόμη και τις κόλες της Λουξ; Σε μια βιομηχανική μονάδα ανάμεσα στα πλατάνια, πλάι στην πηγή του Κεφαλόβρυσου Αχαΐας, που τους προσφέρει το αξεπέραστο νερό Κεφαλόβρυσου, που διαφοροποιεί το προϊόν τους από οποιοδήποτε
άλλο, οι μηχανές μείξης και εμφιάλωσης τώρα το καλοκαίρι δουλεύουν μέρα-νύχτα. To 2012 εμφιαλώθηκαν εδώ 60 εκατομμύρια φιάλες διάφορων συσκευασιών και γεύσεων!
Στα γραφεία, πάνω από το εργοστάσιο, ο κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, ο πρωτότοκος και πρόεδρος της εταιρείας, περνάει τις μέρες - συχνά και τις νύχτες του. Μας κερνάει φρέσκες λεμονάδες, που μόλις βγήκαν από τη μηχανή, και αναρωτιέμαι αν υφίσταται η έννοια «φρέσκο» σε ένα αναψυκτικό. «Οταν περιέχει 20% πραγματικό φυσικό χυμό, τότε βέβαια», μου απαντά, υπενθυμίζοντάς μου τη μεγαλύτερη διαφορά των ελληνικών αναψυκτικών από τα ξένα - που περιέχουν λιγότερο από 5% φυσικού χυμού, ενίοτε και καθόλου!
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας; τον ρωτάω. «Δεν ξέρω αν υπάρ-
χει. Ξέρω ότι υπάρχουν μυστικά γεύσεων και προϊόντων. Σίγουρα αυτό το γλυκόπικρο ταξίδι μέσα στη θάλασσα των γεύσεων που κάνουμε εδώ και 63 χρόνια μάς έχει πείσει ότι υπάρχει μια μοναδικότητα στην ποιότητα των προϊόντων της ελληνικής γης, την οποία εμείς προσπαθούμε να μετουσιώσουμε σε παραδοσιακές γεύσεις. Αυτό είναι το βασικό μας μυστικό, το καλό μας προϊόν». Και είναι αρκετό; «Επειτα, εί-
ναι οι αρχές και οι αξίες που μας μεταλαμπάδευσε ο πατέρας. Επιχειρηματικά βασιζόμαστε στο τρίπτυχο: χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση, ακριβής μέτρηση και γνώση του κόστους. Οι αξίες που μας συνοδεύουν είναι το πάθος μας για την ποιότητα, το σαράκι και το
μεράκι για πρωτοπορία, η φλόγα για δημιουργία, ο σεβασμός στον άνθρωπο, η έμφαση στην καινοτομία, πάνω απ’ όλα όμως το ήθος και το μέτρο».
Δεν είναι κενές νοήματος οι ωραίες λέξεις που χρησιμοποιεί ο Γιάννης
Μαρλαφέκας. Τόσο αυτός όσο και τα αδέλφια του, Κώστας και Πλάτωνας, που ο καθένας τους έχει αναλάβει ένα κομμάτι αρμοδιοτήτων (ο Γιάννης τα οικονομικά και τη διοίκηση, ο Κώστας τις πωλήσεις και ο Πλάτωνας το μάρκετινγκ και τις εξαγωγές), δουλεύουν σκληρά, καθημερινά, από τότε που, μικρά παιδιά, έρχονταν τα καλοκαίρια να
βοηθήσουν τον πατέρα τους. Πέρασαν από κάθε πόστο μέχρι να μάθουν σωστά τη δουλειά. Γι’ αυτούς δεν υπάρχουν Σαββατοκύριακα - «η βιομηχανία δεν έχει τέτοια ψευτοδιλήμματα», λέει ο κ. Γιάννης, «αυτά είναι για άλλες ειδικότητες. Η βιομηχανία παράγει, κι όταν παράγεις, δεν παίρνεις ρεπό. Δεν μπορείς να μπεις στη λογική “υπάρχει και το αύριο”. Δεν υπάρχει αύριο, γιατί κάθε μέρα ξημερώνει ένα καινούργιο πρόβλημα. Και πρέπει να είσαι εκεί να το λύσεις».
 
Από την εφημερίδα ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ''